Kuroshitsuji Wiki
Advertisement
Alois Trancy.jpg
Alois Trancy
Kanji

アロイス・トランシー

Rōmaji

Aroisu Toranshi

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna

Wiek

14 lat

Wzrost

165 cm

Data urodzenia

5 listopada 1874

Status profesjonalny
Zajęcie

Głowa rodu Trancy

Poprzednie zajęcie

Mieszkaniec wioski

Baza operacji

wioska (wcześniej)
Posiadłość Trancy, Londyn

Status osobisty
Status

Martwy

Krewni

Poprzedni Hrabia Trancy † (ojciec; niejasne)
Hrabina Trancy † (matka; niejasne)
Arnold Trancy (wuj; niejasne)
Luka Macken † (brat)
Aleister Chamber (kuzyn; niejasne)

Pierwsze wystąpienie
Anime

Odcinek 1, Kuroshitsuji II

Seiyū

Nana Mizuki

Hrabia Alois Trancy (jap. アロイス・トランシー Aroisu Toranshi) – głowa rodziny Trancy. Jego prawdziwe imię to Jim Macken (jap. ジム・マッケン Jimu Makken)[1].

Wygląd

Alois jest nastoletnim chłopcem o jasnoniebieskich oczach i platynowych blond włosach, które zawsze są schludnie uczesane. Nosi długi płaszcz o śliwkowym kolorze; zieloną kamizelkę z pionowymi, czarnymi paskami oraz czarnym tyłem; białą koszulę zapinaną na guziki; czarne szorty, lub długie spodnie; długie, czarne pończochy; brązowe buty na wysokim obcasie z fioletowymi sznurowadłami i czarną wstążkę zawiązaną w dużą kokardę na szyi. Na prawym palcu wskazującym nosi ozdobny złoty pierścień wysadzany diamentami i dużym rubinem pośrodku.

Pieczęć kontraktu Aloisa

Na jego języku znajduje się pieczęć kontraktu faustowskiego, który zawarł z Claudem Faustusem, która ma kształt pentagramu w okręgu. Jego pieczęć nie jest zawsze widoczna, pojawia się tylko wtedy, gdy Claude jest w pobliżu.

Osobowość

Alois na ogół jest radosną, ale sadystyczną osobą. Jego emocje mogą diametralnie zmienić się w każdej chwili (np. z entuzjazmu w gniew). Dość szybko traci zainteresowanie rzeczami. Alois często używa surowego i niegrzecznego języka, niezależnie z kim rozmawia[2].

Alois jest bardzo przywiązany do swojego kamerdynera Claude'a Faustusa, którego uwagę nieustannie stara się przyciągnąć[1].

Alois lubi sprawować władzę i zazwyczaj wykorzystuje swoją swoją władzę w celowo okrutny, barbarzyński i pogardliwy sposób. Często znęca się nad innymi i sprawia, że czują się gorsi dla własnej satysfakcji. Alois kieruje swoją wrogość szczególnie w stronę Hannah Annafellows, atakując ją fizycznie i poniżając ją pogardliwymi uwagami, zwłaszcza gdy wydaje mu się, że próbuje ona odwrócić od niego czyjąś uwagę[2].

Historia

Fałszywa historia, którą Alois często opowiadał, pytany o swoją przeszłość, to to, że wkrótce po urodzeniu został porwany. Jego matka, pogrążona w głębokim smutku, popełniła samobójstwo i zostawiła ojca samego w poszukiwaniu syna[2].

Alois twierdził także, że w czasie porwania był przetrzymywany jako niewolnik w nieznanej mu wiosce. Inne wydarzenie, które miało miejsce w tej samej miejscowości spowodowało, że wszyscy zginęli, pozostawiając Aloisa jako jedynego ocalałego. To właśnie wtedy Alois miał powrócić z Claude'm i zostać głową rodziny Trancy po śmerci ojca w tajemniczych okolicznościach.

Alois jako dziecko

Mimo to jego prawdziwa przeszłość, została przedstawiona w czasie retrospekcji. On wraz z jego młodszym bratem byli sierotami we wsi, gdzie każdy nimi gardził przez śmierć ich rodziców. Zmusiło ich to do kradzieży, by przeżyć. Jim czuł ogromną nienawiść w stronę mieszkańców wioski i był zdania, że każdy kto był dla nich okrutny powinien zginąć.

Gdy tajemnicza katastrofa ogarnęła całą wioskę, zabijając w niej każdego w tym Lukę, Jim został zabrany przez właściciela posiadłości Trancy w celu wykorzystania seksualnego przez innych mężczyzn. W niewoli usłyszał także plotkę o wróżce spełniającej życzenia. Po wykonaniu wszystkiego z instrukcji wezwał Claude w postaci pająka, jednak zorientował się, że nie ma żadnego życzenia. Claude nalecił mu wezwanie go ponownie, gdy znajdzie życzenie.

Relacje

Claude Faustus

Claude jest kamerdynerem Aloisa odkąd ten przysiągł zemstę na Sebastianie. Alois jest bardzo przywiązany do Claude'a i wiecznie wymaga od niego uwagi. Widzi w nim wzór do naśladowania, pomimo swojej nienawiści do demonów.

Luka Macken

Luka jest młodszym bratem Aloisa. Obaj byli kochającym się nawzajem rodzeństwem, a Alois starał się o niego troszczyć. Bardzo zabolała go śmierć jego brata i to właśnie ona motywowała go do dalszej zemsty.

Ciekawostki

  • Pomimo jego nienawiści do demonów, każdy z jego sług nim jest. Uważa także Claude'a za wzór do naśladowania[2].
  • Wspomniano, że potrafi mówić po łacinie[2].
  • Boi się typowo dziecięcych rzeczy, takich jak ciemność czy samotność[2].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Anime Kuroshitsuji II, odc. 8
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Anime Kuroshitsuji II, odc. 1

Nawigacja

Szlachta
Baron Burnett · Aleister Chamber · Baron Kelvin · Angelina Dalles · Charles Grey · Diedrich · Lau · Alexis Leon Midford · Edward Midford · Elizabeth Midford · Francis Midford · Ciel Phantomhive · Claudia Phantomhive · Vincent Phantomhive · Rachel Phantomhive · Alois Trancy · Hrabina Trancy · Poprzedni Hrabia Trancy · Undertaker
Advertisement